söndag 1 november 2009

Söndag- konsten att vända andra kinden till.

Hej blogg.
Förra veckan längtade jag bort.
Det var tugnt och påfrestande.
Jag kunde verkligen inte vänta tills jag äntligen fick låsa mitt skåp, lämna alla bastanta
exakta skolböcker bakom mig i mörkret och spendera tusen timmar och tusen minuter bara för mig själv och med folk jag verkligen verkligen älskar.
Bara äta onyttig mat.
Bara tänka.
Nu.
Nu när jag står med facit i hand så kan jag inte göra annat än tråna efter mina vita stiftpennor och mina MVG-. Saker som jag bara ville spy på förut.
Varför, undrar du.
Ja du...
Jag tror att det är så att jag verkligen inte orkar tänka själv.
Snälla någon, ge mig en läxa i samhällsekonomi.
Säg vilka sidor jag ska läsa.
Vilka matematikstal jag ska räkna ut.
Vilka oregelbundna verb jag ska tatuera in på insidan av ögonlocken.
Säg åt mig vad jag ska göra för att garanterat klara av alla framtida utmaningar.
Varför, undrar du.
Därför, säger jag.
Förra veckan längtade jag bort.
Denna veckan längtar jag tillbaka.

Peace out.
Astrid.

Ps. Grattis pappa på födelsedagen.

2 kommentarer:

  1. Gräset är alltid grönare på den sida av ån jag inte står på, eller kanske du inte står på...
    Jag ger dig i samhällsekonomi läxan att måla upp en perfekt skattesatsekvation som undviker överbeskattning och ändå inte är platt skatt.
    Matematiktalet du ska räkna ut är ekvationen lg(14) - lg(7) = lg(X).
    Och verbet du ska tatuera in är "constipate", även om det inte lär vara oregelbundet.

    Lycka till med de framtida utmaningarna och däri också din prao.

    SvaraRadera
  2. Tvärr så lyser inte alltid solen där man vill men någon dag så kommer en ynka solstråle att lysa just dig och den dagen kommer att bli underbar!Jag tänker varken ge dig några sidor i samhällsekonomi att läsa eller ett mattetal att räkna ut. Du får heller inte något engelskt oregelbundet verb att tatuera in. För det behövs inte , du kommer att klara av framtiden galant och om det kommer några motgångar så fixar du det!

    Det bästa i inlägget var:
    Varför, undrar du.
    Därför, säger jag.
    Förra veckan längtade jag bort.
    Denna veckan längtar jag tillbaka.
    Pusshej
    p.s du är fantastisk

    SvaraRadera