Visar inlägg med etikett Dag för dag. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Dag för dag. Visa alla inlägg

måndag 16 april 2012

Måndag- Move on up towards your destination




Hej blogg.
Idag trotsar jag både motvind och mjölksyra och cyklar till skolan i min otroligt osmickrande och ofantligt svamplika cykelhjälm. A girl's gotta do what a girl's gotta do..
/Astrid

söndag 15 april 2012

Söndag- Dancing with myself



Hej blogg.
Idag tar påsklovet slut och äntligen har vårsolen hittat tillbaka.
Idag övningskör jag baklänges, handlar på Ica Maxi och boxas mot mig själv i spegeln till Eye Of The Tiger.
Förresten, igår vann Sverige VM-guld i konståkningsteamåkning!!! Jag var där och det var underbart! Heja Sverige!
/Astrid

lördag 14 april 2012

Lördag- You jump, I jump

www.weheartit.com

Hej blogg.
Igår var jag och såg Titanic på bio.
Herregud alltså. Shit pommes frittes.

/Astrid

torsdag 12 april 2012

Torsdag- Yes sir




Hej blogg.
Long time, no blogging.
London var underbart! Alldeles alldeles underbart! Och nu är det påsklov. Jag är nyinflyttad och stormtrivs. Hela lägenheten luktar pannkaka.
Idag är det sol för första gången på flera dagar och jag köper nya gummistövlar.
/Astrid

onsdag 28 mars 2012

LONDON CALLING!





L-O-N-D-O-N!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

måndag 26 mars 2012

Måndag- Call me later

www.weheartit.com

Hej blogg.
Idag har jag fått en ny telefon. Nej, ingen iphone. En vanlig hederlig med knappar och Quadrapop. Everything a girl could ever dream of!

/Astrid

söndag 25 mars 2012

Söndag- Just sing little darling sing with me




www.weheartit.com
Hej blogg.
Idag är det alldeles underbart soligt och jag hänger, som så många gånger förr, i kyrkan.
Ikväll blirre zumba!
/Astrid

lördag 24 mars 2012

Lördag- the world's greatest




Hej blogg.
Idag är jag med på loppis tillsammans med några riktigt fina vänner, spontanköper en mobilstrumpa och hetsäter våfflor bara för att det är så otroligt gott. Och ikväll blir det äntligen HUNGER GAMES!!
/Astrid

tisdag 20 mars 2012

Tisdag- And I'm already missing the summer



Hej blogg.
Idag vill jag ha sommar.
/Astrid

söndag 18 mars 2012

Söndag- sleepy sleepy sunday

www.weheartit.com

Hej blogg.
Idag dricker jag orangina till frukost och fortsätter absorbera Hungerspelen-triologin. LÅT DET ALDRIG TA SLUT!

/Astrid

fredag 16 mars 2012

Fredag- det bästa av allt

www.weheartit.com

Hej blogg.
Det värsta jag vet är att läsa ut en bok. En bok som inslutit och totalt ätit upp hela ens sinne i flera dagar. En bok som läst i timmar. På bussen, i skolan, vid frukostbordet. En sagolik historia som hjälper glömskan, tillåter flykten, fyller det tomma. Ger trygghet och tröst.
Det värsta jag vet är att läsa ut en bok och sen efteråt känna sig sådär otroligt ihålig. Ensam.
Det värsta jag vet är att läsa ut en bok.
Det bästa jag vet är att veta att man har både del två och del tre i sitt våld.

Bloggläsare, hör upp: LÄS HUNGERSPELEN-TRIOLOGIN!

/Astrid

torsdag 15 mars 2012

Torsdag- The news said that the sky is falling



Hej blogg.
Idag är det torsdag. Våren är borta och jag har nya skor.
/Astrid

måndag 12 mars 2012

Måndag- Kanske var det tur


Hej blogg.
Idag är det måndag och det är vår på riktigt. Min överoptimistiska termometer i köket visar nästan 20 plus i solen och måste jag skriva hur fantastiskt underbart det är?
Idag spelar jag badminton, simmar, skrattar åt min egen trötthet och äter snickers. Finfin måndag!
/Astrid

söndag 11 mars 2012

Söndag- group hug






Hej blogg.
Idag bär jag min gigantiska vårkappa, går i kyrkan och lär mig att det finns olika stora oändligheter.
/Astrid

lördag 10 mars 2012

Lördag- on a sunny afternoon




Hej blogg.
Idag är det lördag och jag springer runt i Haga och andas in second hand med flätor i håret och leende på läpparna.
Nu, MELODIFESTIVAL!!
/Astrid

torsdag 8 mars 2012

Torsdag- Today I don't feel like doing anything





Hej blogg.
Idag blir det slapp deluxe.
Because I'm worth it. *slänger lite med håret*
/Astrid