måndag 28 februari 2011

Måndag- Jag är nästan där.

Hej blogg.
Idag är det måndag.
Sista februari- check.
Det är inte klokt hur tiden bara flyger iväg.
Men snart är det vår, säger de.
Vet du vad?
Måndagen den sista februari 2011 kan vara en riktigt bra dag! Om man sätter sig ner på sin himmelsblå trasmatta och reflekterar lite.
Här kommer min guide till hur din dag kan bli lika bra som min:
1. Se till att bli väckt av din tjocka katt en halvtimme innan du måste gå upp, genom att han lägger sig på din bröstkorg och spinner sådär lagom irriterande högt som bara han kan.
2. Dra på dig pappas uråldriga gamla slitna skinnjacka och känn dig som en rockstar.
3. Häng med en övertrött vän som skrattar åt allt du säger!
4. Skratta åt en klasskompis som utbrister "Jag är en ekorre!!" precis innan han ramlar.
(OBS! Försäkra dig först om att han inte slagit sig!)
5. Träffa en japansk professor.
6. Få en kram av en korthårig älskad vän som ger precis lagom mycket pepptalk och gör så att du orkar fortsätta.
7. Ät kakor.
8. Gör en Spotifyplaylist (Snart är det banne mig vår) och dansa järnet.

Imorgon är det tisdag.
Första mars- here I come!!

Peace out.
Astrid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar