söndag 6 mars 2011

Söndag- jag börjar tro att vi kan gå genom eld.

Hej blogg.
Idag är det vår.
Äntligen äntligen vår.
Det är svårt att hålla inne med ett vårskrik.
Det som håller mig tillbaka är mina igentäppta bihålor och det faktum att jag sovit kanske en gnutta för lite de senaste dagarna.
Så mitt vårskrik är mer som ett vårflämt. Men ändå!
Jag har spenderat helgen i goda vänners sällskap ute på en ö i Göteborgs skärgård. Det hela var som hämtat ur Saltkråkan. Det där avsnittet när isen smälter och havet ser ut som en enda stor marängsviss som båtarna vant kryssar igenom . Där solen står högt på den klarblå himlen och strålarna omfamnar kärleksfullt de slitna husfasaderna.
Mmmmm, vårvårvår!
Hejdå dunjacka, hej jeansjacka.
Hejdå kängor, hej converse.
Hejdå prestationsångest, hej pirr i magen!
Nu ska jag bädda ner mig i min säng tillsammans med min trogna livskamrat- svtplay.
Eller vem vet, förresten! Kanske drar jag fram min gamla skeppshultscykel och trampar en sväng. För, som Timo Räisinen så fint krönikörerade i lördagens Två Dagar, förkylning sitter bara i huvudet!

Peace out.
Astrid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar