söndag 13 mars 2011

Söndag- the monkey and the plywoodviolin.

Hej blogg.
Idag är det söndag.
Tusen städförsök senare så har jag faktiskt gett upp.
Golv? Jag kallar det vågrät garderob!
Min söndag har varit bra.
Jag har efter många om och men skrivit ut massa gamla texter som jag omsorgsfullt satt in i pärmar. Något jag helt klart borde göra oftare då datamaskiner blir allt mer opålitliga...
Det var riktigt spännande faktiskt att se hur Astrid 14 står sig mot Astrid 16.
Jag har spelat så mycket piano att jag är helt jättetrött i handlederna.
Men oj vad underbart det är! Att riktigt förlora sig själv i musiken. Att träna och träna och faktiskt bli bättre.
Jag har pluggat franska, drömt mig bort och sen pluggat lite till. För vad är det för mening med att flytta till Paris om man inte kan sina oregelbunda verb??
Höhö.
Nu sitter jag på min himmelsblå trasmatta och rotar bland gamla bortglömda kläder.
Och håller tummarna för att det är vår i morgon.

Peace out.
Astrid.

Ps. Oj, nu glömde jag ju det viktigaste... Silly me! Lyssna på denna låten Cookies n Beans – First We Take Manhattan.

1 kommentar: