lördag 18 december 2010

Lördag- Christmas.

Hej blogg.
Snart är det jul.
Om mindre än en vecka faktiskt.
6 ynka dagar.
Julen ger mig så blandade känslor.
En del älskar, en del hatar.
Har du någonsin tänkt tanken att bara skita i allt?
Allt förbaskat julstök och alla glittriga nyårklänningar för 199 kronor som egentligen inte passar? Har du någonsin velat gömma dig i en garderob tills allt är slut?
Tanken har slagit mig ofantligt många gånger de senaste åren. Ju närmare december kommer, desto mer attraherande blir min stora IKEA-garderob. Det hade varit så löjligt skönt att få gömma sig ett slag. Jag skulle sitta där inne i mörkret med några ljuvliga kuddar och kanske ett täcke där inne och levt på min chokladkalender.
Nu tycker du att jag är bitter. Och det har jag full förståelse för. Julen är ju glädjens högtid. Och jag gillar glädje. Egentligen.
Jag vet inte. Julen har bara blivit som ett stort antiklimax. Man går där i veckor, kanske till och med månader, och längtar och väntar och längtar och väntar. Man riktigt laddar upp och intalar sig själv: "Åhh detta kommer bli den bääääääästa julen nååååågonsiiiiiiiiiiiiiiin!"
Så kommer julafton. Lucky 24. Det blir så blekt. Som en kraschande nyårsraket. Och man blir lika besviken varje år.
Summan av kardemumman, ska man fortsätta kämpa, fortsätta längta och vänta och längta, fortsätta intala sig själv eller ska man gömma sig i garderoben?

Peace out.
Astrid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar