onsdag 22 december 2010

Onsdag- What's up, doc?

Hej blogg.
Från och med idag har jag gått en sjättedel av gymnasiet.
Från och med idag har jag jullov.
Från och med idag är det jul.
Typ.
Även om den där helcrazy julhysterin inte anlänt i vårt hus, trots att granen står i vardagsrummet och gnistrar som sjutton.
Idag var en speciell dag.
Jag hade ett uppdrag.
Dr. Martens.
De snyggaste, coolaste, bästa dr martens-arna någonsin.
I veckor, i månader har jag väntat. Har jag letat. Först lite halvhjärtat och fullt av önsketänkande men sen nästan löjligt intensivt. Min dators favoritsida drunknar i olika förslag. Allt från oxblodsröda från affären i vårt lokala centrum till småblommiga från den engelska nätshopen. (som sagt, det har varit ganska mycket önsketänkande inblandad i arbetsprocessen från min sida...)
Men igårkväll bestämde jag mig. De vita med babyblå rosor på skulle bli mina!
Kosta vad det kosta vill.
Och kosta gjorde det allt. När jag tänker efter så skulle jag haft råd att köpa 8 illasittande glittercrazy nyårsklänningar för den monsterstora summan.... Men som sagt, kosta vad det kosta vill!
Idag var det alltså dags för utförandet. Själva köpandet. Och jag fann mig själv, sittandes på en puffig, trendig men galet ostabil pall i en skoaffär mitt i helcrazy ångestfull julshoppingsyra, och var onöjd.
De vita med babyblå rosor på fanns bara i 38.
När jag efter en halvtimme tillslut tog mig samman, kände hur hårt de klämde, så lämnade jag tillbaka min våta dröm i skoform till expediten i stram hästsvans.
Jag klappade mig själv på axeln och gick vidare. Och fick en chock. På Shock. Med hjälp av en härlig expedit i grön sidecut så fann jag min sanna kärlek.
8-håls lacklila. Samma färg som blåbär och mjölk.
I skrivande stund sitter jag med mina älsklingar i famnen. Klappar dem lite över tån. Rättar till skosnöret. Och jag är såååååååå lycklig.

Peace out.
Astrid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar