torsdag 30 december 2010

Torsdag- As time goes by

Hej blogg.
Idag är en dag för avslut.
Sista sidan i ett kapitel.
I ett sjukt långt kapitel.
2010 känns som ett liv.
Jag frågar mig själv, vad sjutton har jag egentligen gjort dessa 365 dagar? Dessa 52 veckor? Dessa tolv månader?
Nåja, jag ska försöka reflektera lite i alla fall.
Så, Astrid, vad hände 2010?
09 avslutades och 010 började i 08-ans heliga land. På ett snötäckt Skansen.
Då jag kom hem igen så tog skolan över. Allt var en enda röra. Gymnasieval, nationella prov, VG-... Usch. Men på något sätt så tog jag mig själv samman, överlevde nationella prov och valde gymnasium. Jag gjorde ett intagningsprov som följdes av ännu ett intagningsprov. Och lyckades, med facit i hand, ganska bra förmodar jag.
Det blev vår tidigt och sommar på ett ögonblick. Jag tog grundenten. Att sluta högstadiet var hemskt men välbehövt. Det var dags att kasta sig ut för livets stup utan bungeyjumplina. Hur ska man lära sig cykla med stödhjul? (God, I'm poetic...)
Sommaren var varm och lugn. Otaliga stunder spenderades till skogs på cykel med ipod och solsken. Det var fint.
Då sommaren blev sen satte jag i en buss tillsammans med fina vänner, åkte söderut och bodde i ett tält för en vecka. Det var jättefint.
Det blev höst, jag blev stor på rikigt och började på gymnasiet. Jag skrattade så mycket att jag är rätt förvånad att jag fortfarande lever. Jag fann en hel hög totalawesome människor som jag är glad att kalla mina vänner.
Julen kom, varesig jag ville eller ej. Julen är svår. Men julen 2010 var okej. Överlevnadsbar.
Idag är det en dag för avslut.
Sista sidan i ett kapitel.
Imorgon börjar nästa kapitel.

Peace out.
Astrid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar