onsdag 29 december 2010

Onsdag- Sweet dreams or beautiful Spotify?

http://www.weheartit.com/

Hej blogg.
Min inspirationsmätare ligger på minus så jag slänger in ännu en eftertraktad (...) spotifyplaylist. Love it or leave it.
Lilla romantiska jag har döpt den till "Something old, something new, something borrowed, something blue " Lite av varje, så att säga.

Paris Blue med Lykke Li.
Finaste texten på länge. Och jag menar Paris + Lykke Li, hur fel kan det bli?!
I'll be seeing you med Billie Holliday.
Gåshud. Underbart innerligt och fantastiskt LP-sprak i bakgrunden.
Dancing the whole way home med Miss Li.
Hon är så härligt jätteglad att man blir härligt jätteglad själv.
I'm yours med Ron Pope.
You're the reason I smile. Vad mer kan jag säga...?
Jag är en vampyr med Markus Krunegård.
Gammal som gatan, jag vet. Om inte äldre... Men ack och ve, helt genialisk.
Standing where you left me med Erik Hassle.
Jag kan inte annat än älska honom, han är ju trots allt min man... It's so intense it makes no sence.
Mr Brightside med The Killers.
Älskar den. Mest för att Cameron Diaz sjunger den på fyllan i The Holiday. Och jag älskar The Holiday...
Uprising med Muse.
SO COME ON!

Peace out.
Astrid.

Update: Här är länken till den kompletta spellistan.
Something old, something new, something borrowed, something blue.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar