lördag 14 maj 2011

Lördag- dream a little dream of me.

Hej blogg.
Idag är det lördag och jag firar helg genom att ta mitt pick och pack och dra norrut.
Stockholm är vackrast på försommaren, har någon sagt. Och det är verkligen sant.
At the moment sitter jag i ettan på Odenplan och äter godis från Konsum tvärs över gatan (som vi köpte mest för att han i kassan var så söt... och för att det är gott...) och lyssnar på Glee-låt efter Glee-låt.
Fina Johanna håller på att somna. Hon har haft en lång dag! Den stackars lilla flickan har ju fått springa runt som en skållad iller. Allt skulle ses på en endaste liten dag. Och jag är inte det optimala guiden precis. Nollkoll är borde bli mitt mellannamn. Citat som "Nu är det inte långt kvar...tror jag..." och "Det ligger här någonstans, jag lovar..." har förekommit x antal gånger från min sida...
Men men, mycket har hunnits med! Vi har varit inne i slottskyrkan, ätit sushi (eller pasta och pesto för mig) på Hötorget, köpt runda wannabe-John Lennon-solglasögon på Drottninggatan, klappat Margareta Krook på magen utanför Dramaten, småpratat med en främmande ryss då vi satt barfota på en gräsplätt, räddat en tant från lömska tunnelbanedörrar, spanat efter snyggingar i Kungsträdgården. Och främst, bara njutit av att bara vara.
Jag önskar att det kunde vara så här för alltid. Eller åtminstone för längre än en ynka helg. Men den nedrans bruden lämnar mig snart. Och det känns lite tungt faktiskt.
Nåja, we'll always have Stockholm!
Ikväll ska vi hem till systra mi och mysa.

Peace out.
Astrid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar