onsdag 4 maj 2011

Onsdag- måndag gör jag ingenting ingenting ingenting

Hej blogg.
Är det någon mer än jag som älskar Triss-reklamen?
Den där när det urgulliga paret "vunnit tid" och gör massa kul saker som man aldrig gör men som man ändå vill göra! Typ sparkcykelrace eller flummcykla på spinningen på det astrendiga gymmet.
Jag älskar sången också, måndag gör jag ingenting! Det har jag alltid gjort. Enda sen jag var en bortskämd liten klump hos dagmamma Kerstin i det gula radhuset.
För er som varken sett reklamen, hört sången eller haft en dagmamma från Boden i ett gult radhus så ska jag citera denna vackra sorglösa sång för att avsluta detta meningslösa blogginlägg.

Måndag gör jag ingenting ingenting ingenting.
Tisdag ser jag mig omkring mig omkring mig omkring.
Onsdag går jag ut och vankar.
Torsdag sitter jag i tankar.
Fredag gör jag vad jag vill.
Lördag stundar helgen till.

Peace out.
Astrid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar