söndag 29 maj 2011

Söndag- vatten till elefanter.

http://www.weheartit.com/







Hej blogg.
Igår köpte jag mig en bok.

Water for Elephants av Sara Gruen.

Och jag är helt totalfast. Jag har blivit nerdragen i en virvelström av akrobatkonster, elefanter, glamour och framförallt kärlek!

Vilken fantastisk historia! I klass med Moulin Rouge och Titanic skulle jag våga påstå.

Den gamle mannen minns den unga pojken.

Den magiskt vackra flickan.

Deras hemliga kärlek och det onda som skiljer dem åt.

Den skoningslösa klassindelade cirkuslivet.

Deprimerade USA i början -30-talet där luffarna knyter fast skorna kring vristerna.

Jag vill bara läsa mer! För jag vill inte vakna ur världen av cirkus, äventyr och tidlös romantik och se regnet utanför fönstret. Men samtidigt är jag rädd för att läsa ut den. För undergången är nära. Jag känner det på mig...



Peace out.

Astrid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar