fredag 18 juni 2010

Fredag- följ mig bortåt vägen.

Hej blogg.
Min sommarlovsdag har varit präglad av vägar.
Först, den plågsamma vägen ur sängen i morse då min katt jamade som värsta brandlarmet.
Sen vägen till den nya hippa frisören som lilla jag, med näst intill telefonfobi, bokat tid hos.
(Jag är mycket nöjd med frisyren, för övrigt. Det är sant som de säger, rockabillies do have more fun.)
Sedan följde ett helt gäng småvägar runt då jag och min mor strosade runt i Göteborg. Antalet shoppingkassar ökade skulle man kunna säga...
Nu, efter en tvåtimmarspromenad med Sofia, så fastnar jag med näsan i min gamla konfirmationsbok.
Den heter Via Mystica.
Den mystiska vägen.
Det är en fruktansvärt bra bok för borttappade tonåringar med en hel del inspirerande citat. Några har jag redan delat med mig här, men några av de bästa har jag sparat.
"Fråga inte vad världen behöver utan vad som får ditt hjärta att sjunga. För vad världen behöver är människor med hjärtan som sjunger."

Peace out.
Astrid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar