torsdag 10 juni 2010

Torsdag- en tolkningsfråga i det gröna.

Hej blogg.
Från och med idag så har jag sommarlov.
Men frågan är ifall det räknas som sommarlov när man inte längtat efter det...
Nåja.
Från och med idag har jag sommarlov och i natt sov jag som en stock.
Och jag drömde.
Jag drömde att jag, mot min mammas vilja, skulle tatuera mig. Jag och Fia åkte till tatuerarstudion i polisbacken och träffade Kat von D, den där svarthåriga rock n roll-tjejen i LA Ink.
Efter många om och men så bestämde jag mig för att tatuera en liten fågel med utsträckta vingar på insidan av vänster handled.
Tatueringen var klar på ett ögonblick men jag blev långt ifrån nöjd. Min lilla men majestätiska fågel liknade ett slarvigt streck med en svart tuschpenna. Men Kat von D verkade nöjd...
Nu, omkring 12 timmar senare, så letade jag reda på min drömtolkningsbok som jag köpte på bokrean och se vad jag hittade:
"På ett plan står tatuering för en aspekt av drömmarens personlighet. En dröm om en tatuering kan också symbolisera något som lämnat ett outplånligt avtryck. Detta kan vara en stor sorg, men också ett bra minne. Ibland kan tatueringens motiv vara värt att tolka. "
"Symboliskt sett utgör fåglar en bild av den overkliga. Deras realitet är relaterad till fantasin, dagdrömmen, tankar och önskningar."
Med andra ord så är jag en fantasifull person vars tre år på högstadiet lämnat outplånliga avtryck.
Drömmar är spännande.

Peace out.
Astrid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar