fredag 24 september 2010

Fredag- Love is not pop.

Hej blogg.
Jag känner mig ovanligt generös denna afton.
Ikväll ska jag dela med mig av små snuttar från några av de låtar som just nu går varma på min Spotify + Ipod.
Temat är kärlek.

"En tredjedel av den jag var går hem. För en är krossad, en är din. Det här är slutet på vår film."
Från och med du med Oskar Linnros.
Gammal, jag vet... men ack, gammal kärlek rostar aldrig!

"If holding hands is too descret, let's make out in the middle of the street!"
Isn't it obvious med Erik Hassle.
Varje flickas dröm. Am I right?!

"Hey girl in the strobing lights, what your mama never told ya,
is that love hurts when you do it right. You can cry when you get older!"
Cry when you get older med Robyn.
Bästa peppande laga-trasigt-hjärta-sången på länge!

"But I see your true colors shining through. I see your true colors and that's why I love you."
True colors med Cyndi Lauper.
Världen är så stor så stor, Lasse Lasse liten.

Nu rikigt hör jag hur sängen ropar på mig.
I morgon blir det att shop 'til I drop. Do what I do best, y'know.

Peace out.
Astrid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar