torsdag 16 september 2010

Torsdag- Politiker på våra gator.

Hej blogg.
Idag är det torsdag.
En rackarns bra torsdag om jag får säga det själv.
Jag skrattade ihjäl mig, som så många gånger förut, tack vare mina klasskamrater som inte är annat än underbara.
Jag blev kallad för både snygg och smart.
Jag fick flamsprata med bästa Fia en stund.
Jag fick dansa min rumpa av mig.
Jag fick äta kexchoklad.
Kan det bli bättre?
Allvarligt talat?!
Nu sitter jag i soffan och är insatt.
Ska jag vara ärlig så trodde jag aldrig aldrig ALDRIG att jag ens skulle ägna en endaste liten tanke åt det där Valet som alla pratar om.
Visst, jag hade väl mina aningar att vi skulle snacka en stund om det på SO-lektionen men aldrig aldrig ALDRIG att jag skulle bry mig.
Aldrig att jag, Astrid 15 år, skulle sitta klistrad framför TV:n så fort det närmar sig någon form av debatt.
Okej, nu överdrev jag. Jag har en tendens att göra det här på bloggen...
Jag vet inte ens om jag har en riktigt åsikt.
Men det är ack så spännande, det där.
När de visar på Akutellt hur ett hav av människor stoppar Sverigedemokraterna från att hålla tal på Sergelstorg genom att skrika:
-INGA RASISTER PÅ VÅRA GATOR!
SD:s reklamklipp ger mig kalla kårar.
Varför är det ibland lättare att veta vad som är fel än vad som är rätt?
Och varför är världen varken svart eller vit utan grå?
Men nej, ifall jag fick så skulle jag inte rösta på Sverigedemokraterna...

Peace out.
Astrid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar