måndag 27 september 2010

Måndag- change of heart.

Hej blogg.
Jag har tänkt på en sak.
September är en månad av förändringar.
Först och främst, vädret.
Hösten är idag ett faktum med blodröda löv och vindar som hänsynslöst förstör frisyren.
Jag kommer aldrig lära mig! Jag kommer alltid blunda åt höstens första små vinkar.
"I'm back!! Muhaha"
Jag kommer alltid envist lämna jackan hemma och intala mig själv på vägen ner till pianolektionen:
"Dddet är iiinte kalllllt!"
Förändringar. Hm.
Kläderna i de hippa klädaffärerna har förlorat all sin färg och alla sina mönster. Beige is the new black.
Sidorna i kalendern är kladdiga av bläck och men väl organiserade tack vare överstrykningspennor i rosa, gult och grönt.
Men trots att vardagen tar ett stadigt grepp kring oss så vågar jag ändå påstå att människor är gladare på hösten. Sommaren, full av myggbett och ouppnådd awesomeness, är över och man är äntligen ordentligt schemalagd. Inga förväntningar, inga krav.
Visst, sommaren är bland det bästa som finns.
Men just idag så väljer jag faktiskt en ny roman i soffan framför en Veckorevyn på stranden.

Peace out.
Astrid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar