torsdag 9 september 2010

Torsdag- Just dance, it's gonna be okey.

Hej blogg.
Idag har jag varit på danslektion.
Jag kan inte komma ifrån det lilla ljus av stolthet som gror inom mig när jag skriver ner den meningen.
Idag har jag varit på danslektion.
Jag vågade. Idag igen.
Nåja.
Idag har jag varit på danslektion i alla fall.
Shit pommes frittes alltså.
Jag är helt slut!!
Efter allt ålande och omkring-glidande på golvet så är hela jag täckt av blåmärken och brännsår.
Och lycka.
Det är töntigt, jag vet.
Och i stundens hetta tänker jag inte ens på det.
När jag står där och ser hur den vackra dansläraren med lång hästsvans gör så att allt ser så enkelt ut, möter min egen förvirrade blick i spegelväggen och sträcker ut höger arm istället för vänster.
Då är jag nästan redo att ge upp.
Men nu, efteråt.
Nu efteråt finns bara det där stolthetsljuset.
Och alla de tusen blåmärkerna förstås.
I morgon är det fredag och jag ska segla.

Peace out.
Astrid.

Ps. Just det, vi var och kollade på teatertreornas monologföreställning idag. Jag fick gåshud och grät nästan. Exeptionellt är inte starkt nog.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar