torsdag 7 april 2011

Leva.

Jag vill andas.
Långa djupa andetag som organiserar hjärnor och hjärtan i kaos.
Jag vill styra.
Jag vill bli ett med den ljusa himmelen och bli alltings tak.
Slippa vara en ofrivillig utbränd marionettdocka i ett evigt ödesspel.
Jag vill flyga.
Jag vill susa över himlavalvet med lätta vingar.
Få en dos perspektiv.
Jag vill strunta.
Jag vill bo i min säng med täcket som tält.
Stänga av allt störande brus.
Telefon.
Facebook.
Tankar.
Jag vill växa.
Jag vill bli en brinnande röd valmo som varje stund, varje minut, varje vaket ögonblick strävar efter solen.
Strävar högre.
Jag vill älska.
Så där på riktigt.
Som alla andra gör.
Hålla handen.
Möta mjuka läppar i ösregn.
Höra de där tre magiska orden.
Öga mot öga.
Kind mot kind.
Jag vill bli hörd.
Jag vill lyssna.
Jag vill leva.
Och jag vill leva nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar