onsdag 6 april 2011

Onsdag- evil evil monkey möter regnbågslycka.

Hej blogg.
Idag är det onsdag.
När jag mötte min egen blick i spegeln i morse så ville jag bara dö.
Tunga svullna ögonlock och ringar svarta som natten som just flytt under ögonen.
Och mitt i all trötthet, frustration och klassisk ledsenhet så lyckades jag tappa min abosoluta favoritparfym i det symetriska och hårda kakelgolvet.
Det var som om jag hade ninjareflexer.
Jag insåg vad som skulle hända på en nanosekund.
Så fort mina tunga fingrar släppte taget.
Jag slöt ögonen.
För att slippa se.
För att slippa se den vackra parfymflaskan i ljuvt lila förvandlas till tusen bitar och slaskgrått.
Men nu är det bra.
Nu sitter jag bland mjuka kuddar och äter klubbor i de vackraste av färger och tänker att allt fixar sig ändå.
Livet går vidare.
Nu är idag slut.
Idag is so last season.
Imorgon is the new black.
Och mitt badrumsgolv luktar helt gudomligt i alla fall!

Peace out. Astrid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar