tisdag 12 april 2011

Tisdag- catch a falling star and put it in your pocket.

Hej blogg.
Idag är det tisdag och jag tänkte slänga in ett livstecken.
Kunde inte sova igårkväll.
Först satt jag uppe och skrev på en engelskanovell om förlorad kärlek i Paris och sen när jag väl kröp under det randiga täcket så kunde jag inte sova.
Det liksom kliade och klittade i hela kroppen...
Och då det var dags att vakna till liv vid åtta så var det gråblaskiga vädret utanför fönstret det sista jag ville möta...
Som så många gånger förr så har våren brutalt knuffats bort av någon form av wannabehöstregnmoln.
När ska vi lära oss?
Att våren faktiskt ALDRIG kommer till Svea Rike?
Att det inte spelar någon roll att man envist väljer jeansjacka och converse utan att det kommer regna ändå.
Uppmaning till mig själv i framtiden: Catch a falling star and put it in your pocket and save it for a rainy day.
Peace out.
Astrid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar