onsdag 20 april 2011

Onsdag- one day I'll fly away

Hej blogg.
Här är jag igen!
Tror detta är första gången i världshistorien som jag skriver TVÅ blogginlägg på en och samma dag.
Haha, så det kan bli...
Här är jag igen i alla fall.
Det är kväll och jag är trött och sådär töntigt sentimental och poetisk.
Och eftersom detta är min blogg så tänker jag tvinga er läsa allt mitt ordbajs.
Tre ord, mina vänner.
Mu-ha-ha!
Idag, efter en fin dag med fina vänner, har jag pysslat. Minsann.
Två fulla fotoalbum lyckades jag sätta ihop och nu är jag sådär grå och klibbig om fingrarna som man bara blir när man klistrat med ett blått limstift från Bokia.
Du vet, så där som man alltid var på fritids.
Fritids.
Jag drömde i natt att jag var tillbaka på min grundskola.
I syslöjdsalen närmare bestämt.
Usch vad jag hatade syslöjd...
Jag letade efter något. Eller någon. Jag minns inte riktigt.
Nåja, som den lilla pretentiösa varelse jag är så rotade jag fram min gamla hederliga drömtydarbok för att få lite vishet.

Skola: I situationer där vi lär oss nya färdigheter, dyker ofta bilden av en skola eller "livets hårda skola" upp i drömmen. Alternativt dyker bilden av en skola upp när vi försöker göra oss av med gamla idéer och föreställningar.

Sökande: Att söka i en dröm betyder att man försöker hitta lösningen på ett problem. Om vi söker efter någon är vi kanske medvetna om vår ensamhet. Om vi söker något är det något vi vill ha eller behöver som vi ännu inte har funnit.

Hm... Lät ju rätt trist... Speciellt det där om ensamhet....

Peace out.
Astrid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar