torsdag 28 oktober 2010

En karusell de kallar lyckan.

Allt går runt.
Jag är omsluten av min roll.
Jag klampar ut från scengolvet.
Så fort jag kommer bakom den trygga svarta ridån så...
Kroppens inre organ skjuter fyverkerier som aldrig förr!
Ansiktet vrids och slits till ett överlyckligt leende.
Ljuset släcks.
Allt går runt.
Jag står där i mörkret.
Jag finns inte.
Det enda som finns är pirret i min mage och applåderna från publiken.
Nej, det där var fel...
Pirret i min mage och vrålet från pubilken.
Jag bleknar inte.
Mitt ansikte vrids till ett ännu större leende som mer liknar en ful grimas.
Allt bara går runt.
När jag möter pubilken så går allt i slow motion.
Ögonblicken varar förevigt.
Allt går runt.
Facebook drunkar i hjärtan.
Mitt liv har gått från myrstorlek till casp lock.
Allt går runt i en karusell de kallar lyckan.

Jag älskar det.
Jag älskar er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar