måndag 18 oktober 2010

Måndag- you snooze, you loose.

Hej blogg.
Idag är det måndag.
Troligtvis maratonloppet av alla veckans dagar.
Den dagen då allt är lite extra jobbigt och bökigt.
Regnet piskar och svider i ögonen. Första lektionen är politiksprov. Maten i bamba är odisskuterbar. Måste jag fortsätta?
Men det kanske allra kämpigaste med veckans kämpigaste dag är morgonen.
Just det ögonblicket när mobilalarmet ringer första gången.
Då verklighetens huvudvärk skär som en kniv genom dina rosa fluffiga drömmar.
Du sträcker dig med en zombielik arm och vips så har du klickat på snooze.
Snooze är ingen bra grej!
Jag vet att de flesta av mina kamrater, de flesta lika trötta och tonåriga som jag, verkligen inte håller med mig men tänk på det lite:
När är du som tröttast- när alarmet ringer första gången eller när du för femte gången klickar på snooze? När är det som jobbigast att gå upp?
Som gymnasieelev så jag har förstått en sak.
Helgerna is the shit.
För att orka springa runt som den duracellkanin vi förväntas vara måndag till fredag så krävs att man går i ide lördag, söndag. För att ladda om batterierna.
Idag är det måndag.
Nej, idag var det måndag.
Nu är jag klar.

Peace out.
Astrid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar