tisdag 5 oktober 2010

Tisdag- gaffeltruck vid frukostbordet.

Hej blogg.
Har du någonsin varit med om den känslan som om du just blivit överkörd av en gaffeltruck?
En stor tung grön gaffeltruck.
Något säger mig att den känslan kommer troligtvis prägla största delen av min dag...
Igår gick flyttlasset.
Min älskade bror och hans älskade flickvän flyttade från sin lilla skokartongslägenhet i Linné till en trea vid Ullevi. Och med tanke på hur många gånger dem har passat, matat och burit grejer åt mig så är ju den här gaffeltruck-känslan rätt välförtjänt, nu när jag tänker efter...
Den nya lägenheten ligger inåt innegården. Kanske var det bara jag, men det var helt underbart mysigt. Nästan romantiskt. Jag kunde verkligen se tvättlinorna hänga från hus till hus, precis som i Lady och Luffsen.
Det blev rätt mycket trappa. Trappa upp och trappa ner. Men det var värt det, tro det eller ej.
Och kanske det bästa av allt, den nya lägenheten ligger i samma hus som en av Göteborgs allra bästa pizzerior.
Nu blir det skola.

Peace out.
Astrid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar